Puchar Polski 2023 w klasach Hobie
I. Idea
Puchar Polski w klasach Hobie jest oficjalnym cyklem regat powołanym przez Polskie Stowarzyszenie Katamaranów Hobie. Jego głównym celem jest wyłonienie najlepszych żeglarzy w roku 2023. Wszyscy zawodnicy zrzeszeni w Stowarzyszeniu zostaną ujęci w rankingu. Każdy uczestnik zobowiązuje się do udziału w rywalizacji w duchu fair-play respektując niniejszy regulamin, Przepisy Regatowe Żeglarstwa 2021-2024 oraz przepisy klasowe Hobie. Zarząd PHCA stanowi organ czuwający nad przestrzeganiem wyżej wymienionych zasad i może nałożyć na zawodników karę punktową, a nawet wykluczenie z rywalizacji, na skutek rażącego łamania reguł.
Bardzo ważnymi wartościami Stowarzyszenia są edukacja i profesjonalizacja społeczności Hobie. W związku z tym wszyscy uczestnicy Pucharu zobowiązują się dążyć do polubownego rozwiązywania wszelkich nieporozumień oraz sytuacji spornych. Dochodzenie swoich praw winno odbywać się poprzez powołanie się na odpowiednie przepisy oraz werdykty zespołów protestowych. Zarząd Stowarzyszenia zobowiązuje się mediacji wszelkich konfliktów, a w przypadku braku możliwości uzyskania porozumienia (np. na skutek braku odpowiedniego punktu w regulaminie) jest ostatecznym organem rozstrzygającym.
II. Kalendarz imprez punktowanych w roku 2023
L.p [Data] [Nazwa] [Miejsce] [Faktor]
1. 19-21 maja Puchar PZŻ Krynica Morska 1,2
2. 3 – 4 czerwca Catamaran Cup Sopot 1,0
3. 24 – 26 czerwca Lotos Nord Cup Górki Zachodnie 1,2
4. 11 – 21 lipca Multi-European Championships (ME) Cesenatico (ITA) 1,5
5. 29 – 30 lipca Gdynia Sailing Days 1,0
6. 11 – 15 sierpnia Charlotta Sailing Days Ustka 1,2
7. 25 – 27 sierpnia Mistrzostwa Polski Katamaranów Sopot 1,4
8. 31.08 – 3 września MP klas nieolimpijskich (MMP) Puck 1,4
9. 9 – 10 września Livolo Catamaran Cup (Finał PP) Mechelinki 1,2
III. Regulamin uczestnictwa
- Każdy członek Polskiego Stowarzyszenia Katamaranów Hobie z opłaconą składką na rok 2023 zostaje automatycznie uczestnikiem Pucharu Polski w klasach Hobie.
- Jeżeli ktoś dołącza bądź uiszcza składkę w środku sezonu to jest uczestnikiem Pucharu od tego momentu. Decydująca jest data wniesienia składki.
- W regatach HC16 dozwolone jest używanie tylko foka i grota (nie dotyczy MME Youth).
- Prowadzi się następujące klasyfikacje:
● ogólną HC14
● ogólną HC16 (załoga musi być reprezentowana przez obu zgłoszonych członków)
● młodzieżową HC16 dla załóg, które w roku rozgrywania GP nie mają więcej niż 20 lat (żaden członek załogi) (w roku 2023 roczniki 2003 i wyższe) - Listy rankingowe w poszczególnych klasyfikacjach sporządzane są według następujących zasad:
● 3 najlepsze wyniki sezonu w klasyfikacji ogólnej HC14,
● 4 najlepsze wyniki sezonu w klasyfikacji ogólnej HC16,
● 4 najlepsze wyniki sezonu + obowiązkowo MMP w klasyfikacji młodzieżowej HC16 - W każdej klasyfikacji – oprócz młodzieżowej – punkty są przyznawane na podstawie miejsca jakie załoga zajęła na oficjalnej tablicy wyników regat.
- Dla klasyfikacji młodzieżowej na każdych regatach sporządzana jest osobna tabela wyników uwzględniająca tylko załogi młodzieżowe i na jej podstawie przyznawane
są punkty. - Młodzież podczas ME do klasyfikacji młodzieżowej zdobywa punkty w ME Youth,
a do ogólnej w czasie ME Open. - Wynik z Młodzieżowych MP nie może być uwzględniony w klasyfikacji ogólnej.
- Warunkiem koniecznym do otrzymania punktów z danej imprezy jest ukończony przynajmniej jeden wyścig.
- Listy rankingowa są publikowane na stronie i facebook’u Stowarzyszenia:
www.hobieclass.pl
www.facebook.com/Hobieclass - Dla zwycięzców poszczególnych klasyfikacji przewidziane są pamiątkowe puchary
oraz nagrody rzeczowe. - Wszelkie sytuacje remisowe w klasyfikacji końcowej rozstrzygane są na korzyść załogi, która zdobyła większą ilość punktów w regatach finałowych. Gdy nie jest to możliwe, decydująca jest najwyżej punktowana pozycja zdobyta w ciągu całego sezonu.
- Klasyfikacja ogólna Pucharu Polski z danego roku stanowi podstawę przyznania
w kolejnym sezonie dzikich kart przysługujących Polsce w regatach rangi międzynarodowej. - W regatach Pucharu Polski jest bezwzględny obowiązek doważania się zgodnie
z przepisami klasowymi (do 129,3 kg). Brak spełnienia tego warunku będzie skutkować redukcją punktów do 0 z danej imprezy. W przypadku załóg młodzieżowych bardzo lekkich, czyli takich, którym do wymaganych 129,3 kg brakuje ponad 22,7 kg dopuszcza się dwa rozwiązania:
● start w załodze trzyosobowej
● doważenie według przepisów klasowych dla kategorii Youth czyli do 112,5 kg. Taka załoga bierze udział tylko w klasyfikacji młodzieżowej i jest wyłączona z rankingu Open. - Punktacja będzie liczona według wzoru:
Liczba punktów = WSP x ( LS + 1 – MC)/LS x 100
gdzie:
LS to liczba sklasyfikowanych zawodników, którzy ukończyli chociaż 1 wyścig;
MC to zajęte miejsce w klasyfikacji końcowej regat;
WSP to współczynnik.
W praktyce oznacza to, że załoga zwyciężająca daną imprezę zawsze zdobędzie
100 pkt * współczynnik, a miejsca kolejne będą warte tym więcej, im więcej jachtów weźmie udział w danych regatach.
———————————————————
POLSKIE STOWARZYSZENIE KLAS HOBIE
PHCA
ul. Walecznych 28/4
03-916 Warszawa
Numer konta 16 1140 1010 0000 5111 0000 1001
info@hobieclass.pl
hobieclass.pl
Warszawa, 18.04.2023 r.